11 oktober, 2007

Endelig på plass !


Så er vi på Madagaskar, da.
For anledningen avbildet utenfor kirkas hovedkontor, med utsikt over hovedstaden, Antananarivo, eller Tana, som vi sier her.

Trøtte etter pakking og reising, men flott å være i et land som akkurat nå vårblomstrer.........







Arild blomstrer også, sammen med gamle og nye venner i FLM (Den gassisk Lutherske Kirke).
Her sammen med bl.a. Noely, som vi har kjent i mer enn 20 år, og som i dag er leder av kirkas utviklingsdepartement.
















Skal det være et sykkelhorn, eller ti........?














Stemningsbilder fra Antsirabe nå i kveld.
I tillegg til å friske opp gassisken med noen timer språkleksjon hver dag prøver vi å få litt oversikt over faglige utfordringer.
Gunn Elén er dypt konsentrert over temaet "Gender,Youth Sexuality and Hiv/Aids."
Kan det bli mer spennende.......... ?
Kveldsstemning fra verandaen med den norske skolen og internatet i forgrunnen.
I år er det bare 4 elever, hvorav 3 er barn av lærere på skolen. Det spørs om det blir siste året med aktivitet på skolen......
I morgen reiser vi til Fandriana, ca. 12 mil sørover herfra, der vi skal bo å jobbe i tilknytning til en lærerskole og poliklinikk.
Vi er tilbake på mandag med rapport.
God natt og Sov godt !!!!

7 kommentarer:

Merethe sa...

Hurra!! Kjekt med oppdatering:)
Det er godt å se at dere har kommet dere trygt frem!

Jeg gleder meg til å lese mer om hvordan det går med dere fremover!
-Også er jeg så spent på hvordan det blir i Fandriana! Om tilgangen på vann og strøm fortsatt er like variabel:)

Hurra for brønnen!

Lykke til!!!

Anonym sa...

Mamma du er så...


hmm..


har det på tunga..


SNASEN!!

:)

Anonym sa...

Hei anonym, (det skulle vel ikke være den minst like snasne Merethe???)

Nå er vi akkurat kommet tilbake fra Fandriana. Veldig koselige mennesker, men det er litt uvant å leve uten strøm nesten hele døgnet. Bare koblet på noen timer det ene døgnet. Skriver rapport på bloggen senere.

M&P

Anonym sa...

Hei mamma og pappa!!
Fint å se dere har oppdatert. Gøy å lese!

Ser ut som at dere har det veldig bra og det er bra:)
Har dere fått dere hushjelp enda?

Ha det fint så lenge.

Anonym sa...

Hei :)
Litt sent å ønske dere en fin tur til Madagaskar, men jeg håper der har det fint der nå:) jeg skal passe godt på Eirin her i Norge jeg:)

kos dere:)

Fra Martine :)

Lisemor sa...

Så gøy å se bilder og ikke minst og lese oppdateringer!
Kos dere masse, jeg skal følge med her inne :-)

Merethe sa...

Håper dere har det fint på tur med klassen fra Tomb!
Gleder meg til å høre fra dere når dere kommer tilbake!